Sunday, September 17, 2006

Merisik khabar tukang urut =)

Assalamualaikum...n selamat pagi..
Wah2..seronok betui yer..pg2 dah menulis...maklumlah..hari ni pick up call...so bnyk lah skit masa terluang jika nak dbandingkan dgn tugasan asal kan..n maklumlah..msh awal pg lagi..so mybe sang cust mls nak tepon talian tetap yg serba canggih nie di pagi hari...aku pun lom breakfast agi ni..perut pon dah berkeroncong..pg tdi, gerak dr kg seawal jam 7 (lewat dah..hu hu)....fuh..ngntuk tak hengat..nsib baik aku selamat sampai w'pun tahap pemanduan agak merbahaya..he he..selagi papan tanda kelajuan tu xmenunjukkan angka bwh 110....selagi tu lah aku memecut dgn jayanya....namun msh ada juga 3 4 buah kereta tersadai di tepi jalan bersama pemandu n penumpang msing2..apalagi kalo bukan xcident..patut ler jemmm...huh...alhamdulillah...syukur...aku selamat sampai ke destinasi...
Emm..actualy, bdn aku xbape sihat nie..mgu ni xla bnyk bergerak..sabtu xde ape2 xtvt....cuma pi tgok adik yg bungsu kat asrama, hantar duit belanja sambil belikan mkanan2 yg enak lg lazat sempena belated besday nye selasa lepas...askerim + jajan + minuman bergas + nsik n lauk pauk yg mak aku msk dr rumah..itu sudah lebih dr meriah aku rasa....depa korban lah ramai2 dlm kelas....sampai jugak secawan 2 askerim ke block aspuri..he he..seronok plak aku ngok....teringat zman sek asrama dlu...kwn2 mmg setiap mgu menanti ketibaan ayah dan bonda ku..demi 'sambal' yg menjadi pembuka selera setiap kali waktu makan...mmg seronok betul masa tue..but boys xleh join lah...
Aiseh..mataku semakin layu nie..kesan dr ubat tahan sakit...smlm, si momot kesayanganku tu bermanja lebih2han..akibatnyer..aku yg xbersalah ni pon kene cekau...sakit betull....then, beberapa minit selepas itu..tgnku mula membengkak..alamak...ape kene nie..gatal..pedih..sakit..semua ade lah...upenyer, mak aku ckp gg or air liur kucing mmg ade kuman...la...patut le..mak aku suh pi kat momot n suh dia jilat balik...ishh..tamau aku..silap2 aribulan dia kunyah plak tgn aku yg dah sedia sakit nie...so..mkn ubat tahan sakit je lah mlm tdi..mamai seketika...sampai ke hari nie....
Malam tdi, bawa ayah pergi berurut kat kg chuah..lebih kurang 18km dr rumah..this is the first time aku pergi sana..rupa2nya..kg chuah tu lah kg saudara mara ayhku..rata2 yg tinggl kat ctu semua org jawa...n first time jumpa sepupu atuk...perghh...ayah ble dah jpe kaum kerabatnyer..spekang ler...yg aku ni..nganga je..paham la skit2....meriah betul suasana yg betul2 kg nie..n satu pengalaman yg seronok bg aku..kunjungan kami sbgai tetamu mmg dialu2kan(tukang urut bukan saudara)..xkiralah kami ni saudara mara atau tak...saudara tu jgn ceritalah..ape yg ade semua dikeluarkan..bercerita kisah2 lama...peramah2 belaka...mmg seronok....n satu lagi...volume speaker masing2 tak kurang dr 10..maka...bertambah2 lah harmoninyerr...he he...;p
Alahmdulillah...selepas 2 kali berurut, kaki ayah semakin menunjukkan tanda2 positif utk boleh berjalan spt biasa...lege btul aku..bengkak pun dah surut n by next week aku akan bawa ayah sekali lagi..insya-allah...hari ahad pun dah nak puasa...emm..harap2 ayah cepat sembuh...kalau tak, kesian mak g terawih sorg2 nanti..maklumlah...tinggal berdua je..n aku pun xsabar nak sambut puasa kat rumah..kali ni semua balik kecuali abg2ku..isk..lama nyer abg ngah ku xbalik..tahun ni xtau la dia balik raya ke tak..isk..isk..bg long pon beraya kat ganu..so, tgal la aku n adik2 je...yg pasti..tetap meriah..he he..dah fkr raya la plak..
Ok beb..gtg...call dah semakin menggila..will be back soon...daaa...

posted on 18/09/06

0 Comments:

Post a Comment

flickr